Kurs zaawansowany Original Play „Edukacja bez agresji”, doskonalący kompetencje rodziców, nauczycieli i innych specjalistów pracujących z dziećmi.
Szkolenie adresowane jest do absolwentów kursu podstawowego Original Play.
Głównym celem szkolenia jest kreowanie bezpiecznych warunków do rozwoju i uczenia się dzieci poprzez wyeliminowanie agresji i innych form przemocy w relacjach międzyludzkich oraz poprawę komunikacji i kształtowanie u dzieci postaw i zachowań prospołecznych.
𝟬𝟰.𝟬𝟴.𝟮𝟱 (poniedziałek) godz. 12.00- 19.00
𝟬𝟱.𝟬𝟴.𝟮𝟱 (wtorek), godz. 10.00- 13.00.
𝗠𝗶𝗲𝗷𝘀𝗰𝗲: ul. J. Czeczota 31, Warszawa.
𝗞𝗼𝘀𝘇𝘁: 850 zł.
𝗞𝗼𝗻𝘁𝗮𝗸𝘁 𝗶 𝘇𝗮𝗽𝗶𝘀𝘆: Jolanta Graczykowska, jola@originalplay.pl
Dane konta
Centrum Promocji ORIGINAL PLAY, Jolanta Graczykowska.
Numer konta: 53114020040000370240998379
𝗚ł𝗼́𝘄𝗻𝗲 𝗼𝗯𝘀𝘇𝗮𝗿𝘆 𝗽𝗿𝗮𝗰𝘆:
– Rozpoznawanie komunikatów płynących z ciała: odczytywanie, nazywanie, rozumienie ich wpływu na schematy reagowania w trudnych sytuacjach wychowawczych i opiekuńczych.
– Nauka bezpiecznego, bez agresji przyjmowania trudnych emocji i zachowań dzieci tj. konflikty, agresja fizyczna, słowna, lęki, wycofanie społeczne, problemy z adaptacją, integracją grupy.
– Analiza przypadków. Utrwalenie wiedzy o bezpiecznym reagowaniu na agresję i inne trudne zachowania dzieci.
– Rola nauczyciela i rodzica w budowaniu i wzmacnianiu poprawnych relacji rówieśniczych pomiędzy dziećmi.
– Dzieci aktywnymi uczestnikami procesu uczenia się.
– Kształtowanie u dzieci postaw i zachowań
opartych na empatii, współpracy i współodpowiedzialności.
𝗨𝗰𝘇𝗲𝘀𝘁𝗻𝗶𝗰𝘆 𝘀𝘇𝗸𝗼𝗹𝗲𝗻𝗶𝗮:
– zdobędą pogłębioną wiedzę i umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami i zachowaniami dzieci,
– wzmocnią swoje kompetencje bezpiecznego reagowania na agresję (konflikty, przemoc fizyczna, przemoc werbalna, autoagresja) i lęki dziecięce (wycofanie społeczne, wycofanie
emocjonalne, problemy z adaptacją w grupie, fobie szkolne,
– dowiedzą się jak poprzez zabawę pierwotną wzmacniać kondycję psychofizyczną dzieci,
– zwiększą świadomość pracy z emocjami i napięciem psychofizycznym dzieci i rozwiną umiejętności regulowania oraz redukcji napięcia psychofizycznego u dzieci,
– dowiedzą się jak poprzez zabawę pierwotną aktywizować naturalny potencjał rozwojowy dzieci i motywować dzieci do nauki,
– zwiększą kompetencje budowania i wzmacniania wśród dzieci relacji rówieśniczych opartych na bezpieczeństwie, szacunku i poczuciu więzi, jako podstawowych warunków niezbędnych do prawidłowego rozwoju i uczenia się,
– zwiększą umiejętności zastosowania zabawy pierwotnej w bieżących, codziennych sytuacjach życia rodzinnego, w pracy z dziećmi oraz w prowadzeniu zajęć zabawy pierwotnej w klasie/grupie przedszkolnej.
𝗝𝗼𝗹𝗮𝗻𝘁𝗮 𝗚𝗿𝗮𝗰𝘇𝘆𝗸𝗼𝘄𝘀𝗸𝗮 jest pedagogiem, mamą dwójki dzieci. Ponad 20 lat swojego życia poświęciła badaniu istoty i znaczenia Zabawy Pierwotnej. Prowadzi działalność edukacyjną i społeczną. Dzieli się swoją wiedzą i umiejętnościami z dorosłymi, specjalistami pracujących z dziećmi, rodzicami i opiekunami dzieci. Wspiera dzieci w różnych częściach świata i w różnych środowiskach. Bawiła się z ok. 20 tys. dzieci. Pracowała w obozach dla uchodźców, w Domach Dziecka, ośrodkach preadopcyjnych dla niemowląt i małych dzieci, ośrodkach dla samotnych matek, ośrodkach wspomagania rodzin, slamsach, szpitalach dla dzieci z nowotworami. Pracuje z dziećmi specjalnej troski, dziećmi ulic i ofiarami przemocy. Współpracuje ze szkołami wyższymi.
Program Original Play otrzymał rekomendację Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i honorowy patronat Polskiego Komitetu ds. UNESCO dla projektu Międzynarodowej Szkolnej Wymiany.
Zaprezentowany został zaprezentowany przez J. Graczykowską w Polskim Przedstawicielstwie przy Biurze Narodów Zjednoczonych w Genewie w ramach seminarium: „ Towards Inclusive Education- Janusz Korczak and the Convention on the Rights of the Children”